Tanulás Művészete

Egyedülláló nemzetközi projektünk, amely azt kutatja, mi történik azoknak a diákoknak az agyában, akiknek a művészet és kultúra az iskolai tanulás egy formája.

Programról

A projektiskolákban egy olyan speciális, erre a célra fejlesztett program valósul meg, ahol a kísérleti diákok hetente háromszor, kombinálva találkoznak művészettel és az adott iskolai tantárgy anyagával. A diákok aktív részesei a tanóráknak, és így fizikailag, szellemileg, szociálisan és intellektuálisan is bevonódnak a közös munkába. A program pedagógusai és művészei együtt alkotják meg a Tanulás Művészetét, ami a két év alatt az iskolai élet szerves részévé válik a diákok számára. A projekt célja új tanulási módok kidolgozása.

Eredményeink

113

bevont
magyar diák

144

kidolgozott
feladatterv

3×90

perc heti
foglalkozás

Miért Működik?

Egyre határozottabb a nemzetközi konszenzus, mely szerint a művészetnek és a kreativitásnak nagyobb szerepet kellene játszania az iskolai oktatásban, mert a művészeten és kultúrán keresztül a diákok olyan képességekre tesznek szert, amelyek elengedhetetlenek a napjaink világában való helytálláshoz. A végrehajtó funkciók (önuralom, gondolkodásbeli rugalmasság, munkamemória) fontossága ellenére kevés kutatási tapasztalat áll rendelkezésre. Ez a program a világon egyedülláóan vizsgálja a művészet és kultúra szükségességét és eredményességét az oktatásban. A projekt során fejlesztett eszköztár, és a 2024-ben elkészülő projektjelentés szabadon elérhető lesz, és reményeink szerint minél több területen fogják használni az eredményeit. A Tanulás Művészete projekt keretében lefolytatott kutatás eredményei az alábbi területekhez járulhatnak hozzá: • mélyebb megértése annak, mi történik azon a gyerekek agyi fejlődésében, akik aktívan részt vesznek kreatív művészeti tevékenységekben • hozzájárul innovatív, interdiszciplináris, és kreatív tanulási módszerek fejlesztéséhez • segít megérteni a végrehajtó funkciók fejlesztésének és az alulfejlett VF kezelésének lehetőségeit • növeli az iskolákban a művészek bevonásának értékét • növeli az érdeklődést a művészetek iránt, és hozzájárul, hogy minél több gyermek vehessen részt művészeti és kulturális tevékenységekben

Vélemények

“A Tanulás Művészete olyan hosszú távú iskolai projekt, ami mind a diákok, mind a tanárok, mind a művész partnerek kreativitását felszínre hozza, és új utakra indítja” Bajor Zita, a programban résztvevő művész
“Az oktatást nem a tananyag szempontjából közelítem meg, számomra fontosabb, hogy a feladatban való elmerülés élményét legyen lehetősége megtapasztalnia a gyerekeknek.” Jóna Lilla a programban résztvevő művész
Örülök, hogy tanárként megtanultam és elfogadtam a kontrollált káoszt kezelni
“Sokkal jobban megismertük egymást türelmesebbek vagyunk és végre tudunk együtt dolgozni csapatként” /diák/
“A diákok eredményein és viselkedésükön is meglátszanak a foglalkozások, önállóbbak és együttműködőbbek lettek” /tanári visszajelzés/

Érdekel! Hogyan lehet rá jelentkezni?

További kérdésekkel keressen minket az info@ktoa.hu címen.

Intézményi keretek

A programban való részvételhez intézményvezetői beleegyezés szükséges.

Költségek

A program általában pályázati, vagy szülői finanszírozáson keresztül valósul meg, az aktuális lehetőségekkel kapcsolatban keressen minket az info@ktoa.hu címen.

Partnereink

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

A kreativitás nem a művészek kiváltsága, hanem minden gyermek és felnőtt teljesebb életének kulcsa